Συμπεράσματα 14ου Συνεδρίου Logistics. Δεκέμβριος 2010
 
Συμπεράσματα 14ου Συνεδρίου Logistics
Logistics & Management, Δεκέμβριος 2010

Ο επαναπροσδιορισμός της εφοδιαστικής αλυσίδας αποδεικνύεται εξαιρετικά δύσκολος, όταν υπάρχει αδυναμία προσδιορισμού της χρονικής διάρκειας των οικονομικών εξελίξεων. Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξε και για τη σημερινή κρίση το 14ο συνέδριο Logistics, εστιάζοντας σε λύσεις μείωσης κόστους παραγωγής έργου, συρρίκνωσης των εφοδιαστικών αλυσίδων και συγκέντρωσης υπηρεσιών εφοδιαστικής αλυσίδας σε κοινοπρακτικά σχήματα υψηλής δυναμικότητας.

Από την πλευρά της πολιτείας παρατηρήθηκε ένα άνοιγμα προς τους επαγγελματίες του χώρου, καλώντας τους να συμμετέχουν στον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η πρόθεση ανάληψης πρωτοβουλίας για θεσμική οργάνωση της εφοδιαστικής αλυσίδας, ανοίγει τη διαδικτυακή πύλη καταγραφής απόψεων, διευρύνει τη σύνθεση της επιτροπής Logistics με εμπειρογνώμονες και επανεξετάζει την εφοδιαστική αλυσίδα, με σκοπό να καταλήξει σε ένα νομικό πλαίσιο για την καλύτερη διαχείριση των Logistics στην Ελλάδα.

Παρουσιάστηκε, επίσης, το νέο μοντέλο καινοτομικής και ανταγωνιστικής επιχειρηματικότητας, με κρατική κάλυψη των start-ups κεφαλαίων υπό την προϋπόθεση εξασφάλισης ισόποσων ιδιωτικών. Η ολοκλήρωση των διαδικασιών συνδέεται και με τη μείωση του χρόνου πώλησης της δημόσιας μερίδας, της ίδρυσης και διάλυσης μιας καινοτομικής εταιρίας.

Για τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, απλές μεταβολές, μικρού ή μηδενικού κόστους είναι αρκετές για την αναδιάρθρωση και την αλλαγή πορείας, στοχεύοντας και στην εμπορευματική μεταφορά. Η λέξη «μερεμέτια» αποτυπώνει την κυβερνητική βούληση για μη δαπανηρές μεταβολές.

Η παρουσίαση του λιμανιού Sete της Γαλλίας, ανέδειξε τη δύναμη της πολιτικής βούλησης για την αναδιάρθρωση της εφοδιαστικής αλυσίδας, όπου αναπτύχθηκε με βασικό σκοπό την οργανωμένη και μαζική υποδοχή πετρελαϊκών προϊόντων, την εξειδίκευσή τους στα Logistics ρευστών υδρογονανθράκων, εξυπηρετώντας όλη τη Γαλλία, παράλληλα με τα ξηρά φορτία.

Ομοιότητα με τα ελληνικά δεδομένα είχε και το παράδειγμα της Τουρκίας, όπου δημιουργήθηκε μια ενιαία πλατφόρμα πληροφόρησης με όλους τους μετέχοντες στην εφοδιαστική αλυσίδα, με δυνατότητα σύγκρισης και αξιοποίησής της από τους ενδιαφερόμενους πελάτες. Με τον τρόπο αυτό προστατεύθηκε η αγορά και διατηρήθηκαν ενεργές οι επιχειρήσεις. Εξάλλου, σε περιόδους οικονομικών κρίσεων οι στόχοι αναθεωρούνται. Προκρίνεται η βιωσιμότητα, έναντι της ανταγωνιστικότητας και η διατήρηση του μεριδίου της αγοράς. Για χάρη της βιωσιμότητας, λοιπόν, οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις πρέπει να συνεργαστούν στο μέγιστο δυνατό βαθμό.
 
Ιωάννης Σιαμάς
Logistics Engineer, MEng, MSc
Πρόεδρος ΠΕΕΔ