Προβλήματα μεταφορών από τα μπλόκα αγροτών 28-1-2009
 
Εξπρές, 28 Ιανουαρίου 2009
Eντονα τα προβλήματα του κλάδου των μεταφορών από τα μπλόκα αγροτών

 
Έμφραγμα στην εφοδιαστική αλυσίδα έχει προκαλέσει ο αποκλεισμός των περιοχών σε όλη την επικράτεια καθώς τα μπλόκα των αγροτών παραμένουν σε κομβικά οδικά δίκτυα, αποκλείοντας την κυκλοφορία στις εθνικές οδούς.

Ειδικότερα, έντονα είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος της διαμεταφοράς καθώς οι μετακινήσεις των φορτηγών γίνονται μετ' εμποδίων. Όπως τονίζει ο γ.γ. του Πανελληνίου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών Γιώργος Κολιούσης: «Mολονότι οι κινητοποιήσεις των αγροτών είναι σεβαστές, ο αποκλεισμός των οδικών δικτύων έχει προκαλέσει αλλεπάλληλα προβλήματα στον κλάδο καθώς πολλά δρομολόγια έχουν ματαιωθεί». Παράλληλα όπως υπογραμμίζει ο κ. Κολιούσης ακόμα και στην περίπτωση που γίνεται χρήση των παράδρομων, προκείμενου να ολοκληρωθεί το δρομολόγιο, το κόστος και ο χρόνος μεταφοράς διπλασιάζονται γεγονός που επιδεινώνει την ήδη βεβαρημένη κατάσταση του κλάδου.

Σε αυτό το πλαίσιο ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς (ΠΕΕΔ) Ιωάννης Σιαμάς υπογραμμίζει ότι «το επιπλέον κόστος που οφείλεται στην καθυστέρηση της μεταφοράς των εμπορευμάτων ουσιαστικά μετακυλύεται στον διαμεταφορέα ή στην επιχείρηση ή ακόμα και στον ίδιο τον οδηγό του φορτηγού, ο οποίος ούτως ή άλλως επιβαρύνεται με επιπλέον εργασιακό κόστος». Αποτέλεσμα είναι να πλήττεται ο κλάδος γεγονός που δεν αποκλείει και το ενδεχόμενο το συνολικό κόστος να καταλήξει στον τελικό αποδέκτη, δηλαδή τους καταναλωτές.

Ωστόσο οι ιδιοκτήτες φορτηγών διεθνών μεταφορών τάσσονται υπέρ των κινητοποιήσεων των αγροτών καθώς σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Διεθνών Μεταφορών Ελλάδος (ΟΦΑΕ) Κενανίδη Απόστολο. «H μη επίλυση των ζητημάτων του αγροτικού κλάδου θα επιφέρει μακροπρόθεσμα τη μείωση της παραγωγικής δυνατότητας. Ως εκ τούτου το μεταφορικό έργο που βασίζεται κατά 80% στη διακίνηση των γεωργικών προϊόντων θα υποστεί σοβαρό πλήγμα». Σχετικά με τη διέλευση των φορτηγών που πραγματοποιούν διεθνείς μεταφορές, υπογράμμισε ότι, κατόπιν συνεννοήσεων με τα σωματεία των συνδικαλιστικών φορέων των αγροτών, στις περισσότερες περιπτώσεις επιτρέπεται η είσοδός τους επί ελληνικού εδάφους.